Koła łańcuchowe

Koła łańcuchowe wespół z łańcuchami tworzą przekładnię łańcuchową. W tej kategorii produktów znajdą Państwo koła o różnym przeznaczeniu oraz wielkości.

Mnogość rozwiązań zastosowanych przy produkcji kół łańcuchowych i łańcuchów z pewnością pozwoli dobrać odpowiednie rozwiązanie do potrzeb klienta. 

Standardowo produkowane koła wykonane są z:

  • Stal C45
  • Stal C43
  • Stal nierdzewa 304
  • Żeliwo
Łańcuchy rolkowe

W ofercie posiadamy wiele rozwiązań typowych oraz bardziej wymagających. Poprzez ciągły rozwój i nawiązywanie współpracy z wieloma producentami, oferujemy łańcuchy topowych światowych marek, jak również łańcuchy ekonomiczne o mniejszej wytrzymałości jednak w dużo niższej cenie.

Naszym klientom jesteśmy w stanie zaproponować łańcuchy napędowe, transportowe oraz te o mniej popularnym zastosowaniu np. tzw Gripper (łańcuch do przytrzymywania folii) lub łańcuchy akumulacyjne.

Napinacze łańcucha

Napinacz jest integralną częścią układu przeniesienia napędu. Napina pasek, z którego pomocą przenoszony jest napęd. Dzięki napinaczowi wyeliminowane są luzy pasów, a co za tym idzie, cały układ może sprawniej pracować, a pas nie zsuwa się i nie zatrzymuje maszyny.

W TWP posiadamy napinacze najlepszej jakości. Wytrzymała konstrukcja gwarantuje im właściwe działanie i sprawia, że maszyna może funkcjonować odpowiednio do stawianych przed nią wymagań.

Prowadnica łańcuchów rolkowych

Dostępne w Naszej ofercie prowadnice przeznaczone są do pracy ze wszystkimi rodzajami łańcuchów rolkowych.

Poza standardowymi katalogowymi produktami jesteśmy w stanie dostarczyć prowadnice i elementy z tworzyw sztucznych na zamówienie klienta.

Dostępne materiały z których wykonujemy prowadnice:

PE1000, PE500, Teflon, Poliamid, POM, PET, PVC. PP, PC

Koła pasowe pod pasy zębate

W ofercie TWP znajdują się przekładnie zębate i koła zębate różnych typów i wielkości. Jesteśmy w stanie dostarczyć gotową przekładnię lub stworzyć ją od postaw, wedle preferencji klienta. Nasi specjaliści przez cały czuwają nad procesem projektowania i dystrybucji elementów przeniesienia napędu. Przez to jesteśmy w stanie sprostać oczekiwaniom nawet najbardziej wymagających przedsiębiorców. Nasze działania mają na celu zminimalizowanie ryzyka awarii lub usunięcie jej tak szybko, jak tylko jest to możliwe.

Pasy zębate

W ofercie posiadamy pasy wielu renomowanych producentów takich jak Optibelt, Conti czy Bodebelting. Dzięki współpracy z tymi firmami, jesteśmy w stanie dostarczyć pasy w dowolnej podziałce i długości. Dzięki możliwości łączenia pasów, czy docinania ich szerokości (z rękawa) jesteśmy w stanie sprostać nawet najbardziej wyśrubowanym oczekiwaniom klienta.

W ofercie posiadamy również pasy z pokryciami, zabierakami oraz z otworami do pakowaczek próżniowych.

Koła pasowe pod pasy klinowe

Koła pasowe klinowe występują w 3 wersjach:

  • otworem wstępnie rozwierconym (możliwość obróbki pod potrzeby klienta),
  • - z otworem rozwierconym pod tuleję Taper Lock (możliwość montażu tylko na wałkach z klinem),
  • - z otworem rozwierconym pod tuleję rozprężno-zaciskową BK (możliwość montażu na okrągłym wale).

Koła klinowe wykonane są głównie z żeliwa EN-GJL-250 UNI EN 1561, a tylko w niektórych przypadkach ze stali C45 E UNI EN 19983-1. Wszystkie koła są wyważone statycznie (W przypadku wymaganego wyważenia dynamicznego prosimy o zaznaczenie tego faktu przed dokonaniem zamówienia).

Poniżej przedstawiamy zakres kół występujących katalogowo:

  • SPZ (od 1 do 8 rowków pod pas klinowy)
  • SPA (od 1 do 6 rowków pod pas klinowy)
  • SPB (od 1 do 10 rowków pod pas klinowy)
  • SPC (od 1 do 10 rowków pod pas klinowy)
Pasy klinowe

Posiadamy pasy klinowe wielu renomowanych producentów takich jak ContiTech czy Optibelt. Pasy te charakteryzują się długą żywotnością i niezawodnością.

Dostępne pasy można podzielić na kilka podkategorii takich jak:

  • Pasy Klasyczne
  • Pasy szerokoprofilowe
  • Pasy wąskoprofilowe
  • Pasy uzębione

Jeżeli potrzebujesz dobrać koła do wybranego pasa przejdź do kategorii: Koła pasowe pod Pasy klinowe

Koła i listwy zębate

Przekładnie modułowe pracują  przekształcając ruch obrotowy koła zębatego (zwanego zębnikiem) w ruch liniowy i na odwrót. Przekładnie te wykazują się dużą żywotnością. Umożliwiają uzyskanie wysokich prędkości, przy nieograniczonej długości bieżni.

Sprzęgła

Wyróżniamy wiele różnych rodzajów sprzęgła przemysłowego. Konstrukcje te dzieli się w zależności od sposobu połączenia członów czy kierunku przekazywania mocy. W ofercie TWP znajdują się przede wszystkim 2 typy sprzęgieł:

  • Sprzęgło kłowe – przenosi moment obrotowy na skutek zazębienia się czołowo ułożonych tarcz, które dociskane są sprężyną.
  • Sprzęgło zębate – składa się z dwóch cylindrycznych lub stożkowych kół zębatych, a działanie możliwe jest dzięki temu, że człon bierny wsuwa się w człon czynny. Sprzęgła zębate mają uzębienie wewnętrzne w członie czynnym i zewnętrzne w biernym.
Wałki i tuleje wieloklinowe

Tuleje wielowypustowe produkowane są według normy DIN ISO 14. Służą do przesuwu liniowego zapewniając równolinijność przesuwu, zabezpieczając jednocześnie przed samoistnym obrotem. To wszystko dzięki bezluzowej współpracy pomiędzy wałkiem i tuleją.

W ofercie posiadamy stalowe wały w długościach do 3000 cm oraz tuleje cylindryczne i  z kołnierzem w trzech wersjach materiałowych:

  • stal C45
  • Stal nierdzewna 304
  • Brąz
Tuleje montażowe

Układy przeniesienia napędu wymagają elementów mocujących, które utrzymają całą konstrukcję we właściwym położeniu. Elementami tymi są tulejki zaciskowe różnych typów, a także tuleje rozprężne. Tuleja zaciskowa ściska elementy i ma za zadanie zapewnić im dokładny sposób mocowania. Rozprężna mocuje elementy na zasadzie rozprężenia między nimi.  Jest to rozwiązanie uniwersalne, a wiele dostępnych rodzajów tulejek z pewnością ułatwi dobór odpowiedniego elementu.

Tuleje Taper Lock (Taper Bush) są z kolei przeznaczone do montażu w kołach z dedykowanym otworem.

Podstawy silnikowe znajdują szerokie zastosowanie w konstrukcji przesiewaczy, kruszarek i mieszadeł, w których praca mimośrodu do obsługi skrzyni wibracyjnej powoduje zwiększenie drgań i ciągłe zmiany odległości między osiami koła napędowego i odbiorczego. Z tego powodu nieuniknione jest zastosowanie wspornika silnika, który pozwala amortyzować drgania i zawsze utrzymywać stałe napięcie pasów.