Dzięki kołom stożkowym o uzębieniu modułowym, możemy stworzyć najprostszą przekładnię kątową. Koła zazębiają się pod kątem prostym.

W tych przekładniach stożkowych zęby są proste i równolegle do siebie przylegają.

Zaletą zębów spiralnych nad zębami prostymi jest to, że zazębiają się one bardziej stopniowo. Kontakt między zębami zaczyna się na jednym końcu koła zębatego, a następnie rozciąga się na cały ząb. Powoduje to mniej gwałtowne przenoszenie siły. W przypadku kół stożkowych o zębach prostych, nagłe zazębienie zębów powoduje hałas, zwłaszcza przy dużych prędkościach, oraz naprężenia uderzeniowe na zębach, które uniemożliwiają im przenoszenie dużych obciążeń przy dużych prędkościach bez pękania. Pod tym względem koła o zębach spiralnych radzą sobie znacznie lepiej.

Koła stożkowe o zębach prostych z tworzywa PA6 + 30% włókna szklanego.

Jest to doskonała alternatywa dla kół nierdzewnych, gdzie przy małych obciążeniach jest to ekonomiczne rozwiązanie.

  • Doskonała odporność na zużycie i chemikalia
  • Wysoka wytrzymałość mechaniczna, sztywność, twardość i wytrzymałość na rozciąganie

Koła te wykonane są ze stali C45 według normy DIN 3962/63/67.

Wszystkie katalogowo występujące koła posiadają otwór wstępny do rozwiercenia.

Dostępne "z półki" koła od modułu 1 do modułu 8. Mamy również możliwość dostarczenia kół w większych modułach.

Dodatkowo jesteśmy w stanie wykonać obróbkę mechaniczną kół katalogowych. Istnieje również możliwość hartowania kół.

Koła wykonane ze stali AISI 303/1.4305, wykazują bardzo dobre właściwości nierdzewne. Mogą pracować w niekorzystnym dla zwykłej stali środowisku.

Katalogowo dostępne w modułach od 1 do 4.

 

Koła wykonane ze stali C45, hartowane indukcyjnie. Zahartowany został tylko wieniec zębaty co pozwala na swobodną obróbkę otworu i pasty.

Występują katalogowo w modułach od 2 do 6.

Wykazują się dużo lepszą wytrzymałością i odpornością na zużycie wieńca zębatego w stosunku do kół niehartowanych.

Koła modułowe o zębach prostych z tworzywa PA6 + 30% włókna szklanego.

Koła te posiadają wysoką odporność na zużycie, wykazują również dobre właściwości elektroizolacyjne.

Standardowe listwy zębate wykonane zostały z e stali C45 w klasie dokładności 8/9 wg normy DIN 3962/63/67 co oznacza ich dokładność na poziomie ±30µm na każde 500 mm długości. Powierzchni boczne listew są szlifowane.

Katalogowo występuję w modułach od 1 do 8. Dostępne w odcinkach handlowych 0,5mb, 1mb oraz 2mb

Istnieje możliwość dostarczenia listew z hartowanym uzębieniem.

Istnieje możliwość dostarczenia listew o  nietypowych długościach lub wymiarach innych niż katalogowe.

Standardowe listwy zębate wykonane zostały z e stali C45 w klasie dokładności 8/9 wg normy DIN 3962/63/67 co oznacza ich dokładność na poziomie ±30µm na każde 500 mm długości. Powierzchni boczne listew są szlifowane.

Katalogowo występuję w modułach od 1 do 4. Dostępne w odcinkach handlowych 1mb oraz 2mb

Istnieje możliwość dostarczenia listew o  nietypowych długościach lub wymiarach innych niż katalogowe.

Listwy zębate okrągłe zostały wykonane z następującego materiału:

  • stali C45, Tolerancja wałka to h6
  • wersja nierdzewna 1.4305, tolerancja h9

Listwa okrągła oprócz właściwości zwykłej listwy zębatej posiada właściwości ślizgowe podobne do zwykłego wałka szlifowanego, łącząc w sobie funkcje prowadnicy liniowej i elementu przeniesienia napędu jednocześnie.

Przekładnie modułowe pracują  przekształcając ruch obrotowy koła zębatego (zwanego zębnikiem) w ruch liniowy i na odwrót. Przekładnie te wykazują się dużą żywotnością. Umożliwiają uzyskanie wysokich prędkości, przy nieograniczonej długości bieżni.