![](https://twp.info.pl/wp-content/uploads/2021/09/x40.jpg.pagespeed.ic.5TDbh-oiO0.jpg)
Sprzęgło jest elementem, który ma za zadanie łączyć wały napędowe i przekazywać moment obrotowy. Dokładniej rzecz ujmując, sprzęgło łączy czynny wał napędowy i bierny napędzany w celu przekazania momentu obrotowego.
Sprzęgło kłowe przenosi moment obrotowy na skutek zazębienia się czołowo ułożonych tarcz, które dociskane są sprężyną.
![](https://twp.info.pl/wp-content/uploads/2021/12/xSprzegla-bezluzowe-500x500.jpg.pagespeed.ic.rWzfYL_UXU.jpg)
Jak sama nazwa wskazuje, są to sprzęgła bezluzowe. Stworzone z myślą o aplikacjach wymagających dużej dokładności. Wkładka elastomerowa ściśle przylega do zębów piasty sprzęgła kompensując w zasadzie do zera luz. Dzięki zaciskowym piastom eliminują luz na połączeniu z wałkiem.
![](https://twp.info.pl/wp-content/uploads/2021/12/xSprzegla-HRC.jpg.pagespeed.ic.UXbL5bSXcR.jpg)
Sprzęgła HRC stworzone zostały do przenoszenia wysokich momentów obrotowych z zachowaniem właściwości kompensacji odchyleń kątowych.
Przeznaczone są do pracy w ciężkich warunkach. Standardowo występują z otworem pilotażowym, jak również w wersji pod tuleję Taper Lock.
![](https://twp.info.pl/wp-content/uploads/2021/12/xsprzeglo-lancuchowe-500x500.jpg.pagespeed.ic.PzlXQFDh1A.jpg)
Sprzęgła te stworzone zostały z myślą o bardzo wymagających aplikacjach. Składają się z dwóch kół łańcuchowych i łańcucha, który pełni rolę ogranicznika momentu obrotowego. Przy zbyt dużym obciążeniu łańcuch zerwie się spełniając swoją funkcję.
Na życzenie klienta jesteśmy w stanie przedstawić ofertę na sprzęgła łańcuchowe z osłonami.
![](https://twp.info.pl/wp-content/uploads/2021/09/x39.jpg.pagespeed.ic.1pOgj8o7Nk.jpg)
Jest to sprzęgło zębate, które składa się z dwóch cylindrycznych kół zębatych, a działanie możliwe jest dzięki temu, że człon bierny (wkładkę polimerową) wsuwa się w człon czynny. Sprzęgła zębate mają uzębienie wewnętrzne w członie czynnym i zewnętrzne w biernym.
Wyróżniamy wiele różnych rodzajów sprzęgła przemysłowego. Konstrukcje te dzieli się w zależności od sposobu połączenia członów czy kierunku przekazywania mocy. W ofercie TWP znajdują się przede wszystkim 2 typy sprzęgieł:
- Sprzęgło kłowe – przenosi moment obrotowy na skutek zazębienia się czołowo ułożonych tarcz, które dociskane są sprężyną.
- Sprzęgło zębate – składa się z dwóch cylindrycznych lub stożkowych kół zębatych, a działanie możliwe jest dzięki temu, że człon bierny wsuwa się w człon czynny. Sprzęgła zębate mają uzębienie wewnętrzne w członie czynnym i zewnętrzne w biernym.