Koła pasowe te zostały stworzone z myślą o współpracy z bardzo dokładnymi pasami. W stosunku do kół standardowych są one wykonane z większą dokładnością.  Dostępne katalogowo podziałki to 8M i 14M. Koła przeznaczone są do pracy pod dużym obciążeniem.

Koła POLY CHAIN wykonane z są z otworem pod tuleję Taper Lock, lub na życzenie klienta możemy wykonać koła wg specyfikacji. 

Pasy HTD (High Torque Drive) mają półokrągły profil zębów, który umożliwia zwiększenie powierzchni kontaktu między kołami pasowymi a pasami. Kształt pasa został zaprojektowany tak, aby wytrzymać większą siłę, zwiększając w ten sposób uzyskaną moc. Koła pasowe metryczne są dostępne w 4 podziałkach, w tym 3 mm (3M), 5 mm (5M), 8 mm (8M) i 14 mm (14M).

Koła występują w wersji z otworem pilotażowym lub w wersji pod tuleję Taper Lock.

Koła wykonane w z zastosowaniem podziałek imperialnych (calowych). Zazwyczaj stosowane w maszynach na rynek amerykański lub brytyjski.

Koła wykonane w z otworem wstępnym lub z otworem pod Tuleję Taper Lock.

Koła o podziałce metrycznej T oraz AT to w raz z kołami HTD najczęściej wykorzystywane koła pasowe. Cechuje je trapezowy kształt zęba.

Występują w wersji z otworem pilotażowym oraz z otworem pod Tuleję Taper Lock.

Wykonane, w zależności od wielkości koła z :

  • Żeliwo EN-GJL-250 UNI EN 1561
  • Stal C45 E UNI EN 10083-1
  • Aluminium 6082 T6 UNI 9006/4

Wałki zębate dostępne są w większości rozmiarów kół pasowych, zarówno metrycznych jak i calowych.

Z użyciem wałka zębatego jesteśmy w stanie wykonać koło o innej szerokości niż standardowe koła pasowe.

W ofercie dostępne są również flansze boczne (obrzeża do kół).

W ofercie TWP znajdują się przekładnie zębate i koła zębate różnych typów i wielkości. Jesteśmy w stanie dostarczyć gotową przekładnię lub stworzyć ją od postaw, wedle preferencji klienta. Nasi specjaliści przez cały czuwają nad procesem projektowania i dystrybucji elementów przeniesienia napędu. Przez to jesteśmy w stanie sprostać oczekiwaniom nawet najbardziej wymagających przedsiębiorców. Nasze działania mają na celu zminimalizowanie ryzyka awarii lub usunięcie jej tak szybko, jak tylko jest to możliwe.